d60 Lotte Tue Munk
+45 3211 6660 | lta@d60.dk
IT support Lars Kock Larsen
+45 3168 1266 | ithelpdesk@d60.dk
Rådgivning og procesanalyse Robert Svarer Olivarius
+45 4058 0002 | rso@d60.dk

Visiolink

Med over 750 avis- og magasintitler er Visiolink markedsledende inden for digitale publiceringsløsninger til den europæiske medieindustri. Visiolink har siden 2007 arbejdet tæt sammen med mediehusene om at bringe læserne over på nye platforme og ind i den digitale fremtid.

Til at hjælpe med dette arbejde indledte Visiolink et samarbejde med d60 i 2013. Visiolink ønskede at udnytte al den data, de kan indsamle om brugeradfærd, til at skabe et produkt, der kunne hjælpe deres kunder med at øge kundeservice og performance på deres digitale medier.

Mere værdi for kunder – og kunders kunder

Visiolink og d60 har sammen skabt et produkt, som gør det muligt for mediehusene at yde en ekstra service til deres kunder, samtidig med at de får større viden om, hvordan deres produkter modtages og anvendes. Mediehusene kan nu bruge viden om brugeradfærd til at skabe en meget bedre læseoplevelse og øge deres kundeservice.

Produktet skulle være let tilgængeligt, så alle medarbejdere hurtigt kan afkode informationen og reagere.

Vi kunne se, at vi havde utroligt meget værdifuld data til rådighed, som vores kunder kunne bruge til at udvikle deres services. Ved at hjælpe vores kunder til at stå endnu stærkere over for deres kunder kan vi nu øge værdien af vores løsning. d60 er en stærk partner i dette arbejde, både med rådgivning og sparring i de indledende faser og med udvikling af løsningen”, siger Kenneth Boll, COO i Visiolink.

Realtidsoverblik over performance

På baggrund af brugerdata har d60 og Visiolink skabt en løsning, der består af et dashboard, hvor mediehusene i realtid kan få et overblik over den digitale performance af deres aviser og brugernes interaktion med mediet. Denne viden bruger de til kontinuerligt at optimere på deres indhold og præsentation. Løsningen betyder, at mediehusene løbende kan forbedre deres digitale tilstedeværelse.

Løsningen giver for eksempel svar på:

  • Hvor ofte læses avisen?
  • Hvor meget af avisen læses?
  • Hvor mange nuværende læsere kommer igen i forhold til nye?
  • Hvor lang tid bruger den besøgende på at læse avisen?
  • Hvad tid på dagen læses avisen?

 

Disse tal sammenlignes og benchmarkes med tidsmæssige perioder, regioner, andre besøgende, regioner, lande osv. Denne viden om best practice gør det let at identificere forbedringspotentiale og udvikle den digitale brugeroplevelse.

Ud over et dashboard i realtid suppleres løsningen med målrettede rapporter samt analyseværktøjer, der gør det let at arbejde med de data, der genereres, og samtidig at sammenligne og forecaste på dem.

Skab konkurrencefordele via data

Løsningen har betydet, at Visiolink nu kan levere endnu mere værdi til deres kunder. Visiolinks innovative tilgang til data er et rigtig godt eksempel på, hvordan man med kreativ sans, stor forretningsforståelse og dataindsigt kan styrke sin forretning og levere yderligere værdi og dermed styrke sin position i markedet.

d60 har bidraget med en stor domæneviden, der har været uundværlig for udviklingsprocessen. Vi har fået en løsning, der passer perfekt til vores forretning, og som betyder, at vi kan levere enorm værdi til vores kunder. Det er er nyt produkt for os, og det var derfor vigtigt, at det kunne videreudvikles efter de behov, vores kunder har”, siger Kenneth Boll.

Vi kan levere mere til vores kunder

d60 har bidraget med en stor domæneviden, der har været uundværlig for udviklingsprocessen. Vi har fået en løsning, der passer perfekt til vores forretning, og som betyder, at vi kan levere enorm værdi til vores kunder.

Kenneth Boll COO, Visiolink

Viden