d60 Lotte Tue Munk
+45 3211 6660 | lta@d60.dk
IT support Lars Kock Larsen
+45 3168 1266 | ithelpdesk@d60.dk
Rådgivning og procesanalyse Robert Svarer Olivarius
+45 4058 0002 | rso@d60.dk

Self-Service

Information skal være en enabler i hele organisationen. Det vil sige, at man bør sikre adgang til data samt self-service og analytiske muligheder bredt i organisationen.

Hvad kan vi:
  • Gøre data tilgængelig i de operationelle systemer for medarbejdere
  • Udvikle self-service- og analytics-løsninger med målrettet data til et specifikt formål
Muligheder med Self-service BI

Operationel BI - information tilgængelig for medarbejdere

Operationel BI betyder, at data fx er til rådighed i de systemer, medarbejderne arbejder i til dagligt. Det vil sige, at der ikke skal søges efter data, men at data stilles til rådighed ud fra den kontekst og funktion, medarbejderen er i, og med en høj detaljeringsgrad og målrettet den opgave, medarbejderen står overfor.

Self-service og Analytics - analytiske muligheder for medarbejdere

Adgang til et miljø, hvor du selv kan gå på opdagelse og analysere data. Self-service BI stiller krav til et velfunderet og validt datagrundlag – specielt når der er behov for behandling af data på tværs af systemer. Self-service BI baseret på det rette datagrundlag kan være et stærk værktøj til at blive klogere på en eksplorativ måde, som er let tilgængeligt - også på medarbejderniveau. 

Hvad kan du opnå:

BI for alle
Styrk beslutninger både hos ledelse og medarbejdere.

Styrk beslutningskompetencer
Adgang til al relevant information direkte i de it-systemer, du arbejder i til dagligt.

Brug tiden bedst
Brug tiden på at handle i stedet for samle og validere data.

Tilpasset den enkelte
Styrk medarbejderen med detaljeret og målrettet data, der er relevant for netop den opgave, medarbejderen står overfor.

Øgede analytiske kompetencer
Mulighed for selv at arbejde med ad hoc rapportering samt eksplorative analyser.

Øget kundeservice
Giv både medarbejdere og kunder adgang til relevant information.

Let adgang til viden

Tilgængelighed og brugervenlighed er nøgleord for en god it-løsning løsning. Data skal integreres i de it-systemer medarbejderne arbejder i, så de har mulighed for selv at analysere og arbejde med det datagrundlag, der har en betydning for de beslutninger, de tager på daglig basis.

Viden